Tuesday, July 5, 2011

Semanis Kurma

Assalamualaikum ... Mood nangis ... huhuhu .. nangis x bermakna sedih .. memang aku kaki nangis .. tapi bukan lah suka2 nak nangis .. mesti lah ada benda yang menyentuh hati .. samada yang menggembirakan hati aku .. ataupun yang melukakan hati aku .. kadang2 kerana hati tercuit dan terharu .. menitis gak air mata .. huhuhu .. aku terpandang 1 post dari iluvislam .. " bilakah kali terakhir anda menangis ? " ... aku malu nak jawab tapi bagi aku , aku lupa bila kali terakhir aku menangis .. sebab selalu sangat menitis air mata .. bagi aku kalau orang yang boleh ingat bila kali terakhir dia menangis mungkin memang dia jenis susah nak mengalirkan air mata ni ..

ustazah & ustaz fav aku ..
pagi ni .. layan la tv9 program " Semanis Kurma " .. cerita tentang " pengorbanan seorang bapa " ...minggu tu aku x dapat tengok sebab masa tu prepare untuk paper test .. huhu .. arini pagi2 layan Semanis Kurma .. menitis air mata aku .. aku adalah peminat setia cerita semanis kurma .. dulu orang kata , program ni lebih pada untuk ibu-ibu bapa-bapa .. tapi pada aku TIDAK !! .. ( besarkan tulisan konon2 nak bagitahu marah lah tu .. konon2 jer .. hihihi .. ) .. yelaahhh .. coz pada aku semua orang boleh tengok .. sepanjang aku tengok program ni banyak sangat bantu aku memotivasikan diri sendiri .. banyak sangat ilmu yang kita dapat .. lebih2 lagi setiap program ni dia ada panggil jemputan ustazah atau peguam syariah .. so aku belajar banyak kisah2 & perkongsian yang ada dalam program tu .. orang berkongsi pengalaman .. so dari situ kita tahu dan mula sedar " Owh .. rupanya ada yang lebih teruk dari aku .. " ... jangan ingat masalah dan ujian itu hanya menimpa diri kita jer .. fikirlah bahawa ada yang lebih teruk dari kita .. tu baru sikit Allah uji , tapi kita sebagai manusia cepat melenting .. menyalahkan takdir .. so ayat yang lebih sejuk .. " Sabar dan Tabah lah ye " ...bercerita tentang Semanis Kurma yang terbaik ni ..  topik paling aku suka masa tengok semanis kurma ialah cerita tentang kisah cinta ustazah norbahyah & ustaz wan akashah .. memang la sangat menyentuh hati .. time aku tengok tu dalam hati terdetik " hebat nye kisah cinta mereka .. dan da memang jodoh mereka , sudah tertulis mereka memang ditakdirkan untuk bersama .. " ... kalau nak tahu , singgah la baca dekat link ni .. ^_^ ..  http://mawarsoleha.blogspot.com/2011/02/kisah-cinta-ustazah-siti-norbahyah.html

bulan 6 aritu .. aku banyak terima call dari kawan2 aku .. di mesej facebook .. dan luahan di chat facebook .. semua meluahkan rasa sedih .. so bila da dengar problem orang , ia meninggalkan kesan pada aku gak .. sebab aku perasan post bulan 6 aku banyak post untuk entry " muhasabah diri " ..terlalu banyak .. sehingga bulan 6 adalah post terbanyak iaitu 75 post .. hihihihi ..

No comments: